Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg best mulig tjenester. Dersom du fortsetter å surfe på på vår nettside, gir du oss tillatelse til bruk informasjonskapsler.
Lozza
  • Benyttet filter

  • Varemerke Lozza
Fjern alle filtre

Prøv våre søkefiltre

Kunder som bruker våre filtreringsalternativer, har 80 % større sjanse for å finne de brillene som passer best til deres behov.

Briller for

Hodebredde

  • Liten
  • Medium
  • Bred
  • Få hjelp til å finne dine mål

Form

Type

Ansikt

Egenskaper

Varemerke

Farge innfatning

Farge glass

Materiale

Pris i NOK

Virtuell Anprobieren

Probieren Sie die Brille virtuell auf Ihrem Gesicht.

varer

(70)

Lozza på Mister Spex

Lozza kan skryte av de lengste tradisjonene i brillemarkedet og har vokst ut av et fattig Italia. I 1878 var industrialiseringen av Europa fortsatt i sin spede barndom, da tre gateselgere i Venezia fikk ideen om å produsere og selge briller i stor skala. Blant dem var Giovanni Lozza, som overtalte venner og slektninger i området til å åpne brillebutikker og selge produktene hans til italienerne. Senere gikk Lozza sine egne veier. Han utviklet maskiner for rask produksjon av briller og ble grossist. I 1912 etablerte Lozza et verksted for finmekanikk under sitt eget navn og begynte å sette ideene sine ut i livet. Lozza holdt alltid øye med datidens teknologiske utvikling og forsøkte å integrere den i verkstedet og brillene han produserte. Han opparbeidet seg et renommé i motebransjen som et brillemerke som visste å kombinere tradisjoner, klassiske verdier og modernitet. Han eksperimenterte tidlig med nye materialer, men passet på at det ikke gikk på bekostning av kvalitet og funksjonalitet og beholdt den klassiske linjen. Med den legendariske modellen Zilo Sport skapte Lozza et ikon i 40-tallets moteverden, og 20 år senere vant varemerket endelig en velfortjent Fashion Oscar.

Lozza-stilen har alltid representert klassisk italiensk eleganse. Selv i dag, etter at familiebedriften ble overtatt og omstrukturert av De Rigo-konsernet i 1983, er Lozza trofast mot sin arv og sine tradisjoner. Varemerket representerer tradisjonell brillemote med en moderne vri. Kolleksjonen består av briller og solbriller for både kvinner og menn.


* Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.