-30%
FendiFF 0454/F J5G
Innfatningens pris uten glass
kr 4 499
kr 3 149
Suksesshistorien til det italienske motehuset Fendi startet i hjertet av Roma, på Via del Plebiscito. Det var her Adele og Edoardo Fendi grunnla en skinnbutikk i 1925, som snart ble veldig populær blant innbyggerene. Fremfor alt satte de pris på kvaliteten på håndverket og den elegante stilen til designene. Paret åpnet raskt en annen butikk og la grunnlaget for Fendi-imperiet, som nå er kjent over hele verden.
Da Adele og Edoardo Fendis fem døtre - Paola, Anna, Franca, Carla og Alda - meldte seg inn i foreldrenes selskap i 1946, var de fulle av energi og klare til å forfølge sine mange mål. I 1965 skaffet de fem Fendi-døtrene en ung designer som de senere jobbet med.
Hans navn var: Karl Lagerfeld. Med sine innovative ideer revolusjonerte han eksisterende tradisjoner og hjalp Fendi med å oppnå ytterligere berømmelse. Senere ble Karl Lagerfeld sjefsdesigner av kvinnekolleksjonen, og sammen med Silvia Venturini, Adele og Edoardos barnebarn, var han den kreative direktøren i hjertet av selskapet. På 1990-tallet var merkets stil ganske ren, men designene endret seg med introduksjonen av Peekaboo-vesken. Siden den gang har merkevaren blitt mer iøynefallende, noe som gjenspeiles i eksisterende ikoniske modeller som baguettvesken. Kombinasjonen av innovasjon og tradisjon i harmoni med Fedis unike savoir-faire inspirerer moteelskere over hele verden og er en av styrkene som skiller merkevarens kolleksjoner.
Selv om Fendi nå kan skryte av butikker over hele verden, er motehuset dypt forankret i hjemlandet Italia. Designene gjenspeiler alltid sjarmen til den italienske byen Roma. Fendis solbriller kombinerer uanstrengt tradisjonelle påvirkninger med moderne elementer. Sensuelle rammeformer som katteøyne hvor man husker sjarmen de siste tiårene, og blir tolket på nytt med slående flekker av farger eller geometriske innslag. I tillegg er det uvanlige former og fargekombinasjoner. Solbriller i klassisk svart kompletterer de eksklusive modellene.