Nyhet
Mexx
2792 300
Pris inkl. glass**
kr 1 869
Det begynte med et kyss for det nederlandske livsstilsmerket Mexx. I tillegg til å være romantisk la det også grunnlaget for det internasjonalt anerkjente moteselskapet som eksisterer i dag. Før Mexx fikk fotfeste på markedet i 1986, etablerte imidlertid grunnleggeren Rattan Chadha to separate merker i 1980: herrekolleksjonen Moustache og damekolleksjonen Emanuelle. Noen få år senere ble Chadhas to kolleksjoner slått sammen for å danne et nytt varemerke – Mexx. Navnet kommer av (M) for Moustache og (E) for Emmanuelle pluss en dobbel X som forsegler sammenslåingen av de to kolleksjonene med to kyss. Men Rattan Chadha viste ikke bare sin kreativitet og oppfinnsomhet ved å komme på merkenavnet – kolleksjonene hans uttrykker også originalitet.
Moten fra Mexx er inspirert av den moderne tidsånden, ren livsglede og en urban livsstil. Varemerket imøtekommer ønskene og behovene til ukonvensjonelle mennesker som er moderne og fordomsfrie og vet nøyaktig hva de vil. Og denne filosofien gjenspeiles i Mexx’ produktsortiment.
Mexx-stilen er preget av enkelhet og klassisk eleganse. Dessuten kompletteres profilen av sofistikerte detaljer som skaper en helt spesiell look. Stilen domineres av dempede nyanser, klassiske former og vakre mønstre i skjønn forening som skaper en unik og allsidig look. Foruten dame- og herrekolleksjonen har produktsortimentet også blitt utvidet til å omfatte barneklær, vesker, accessoirer og selvsagt briller og solbriller. Høy kvalitet kjennetegner samtlige av Mexx’ produkter.