Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg best mulig tjenester. Dersom du fortsetter å surfe på på vår nettside, gir du oss tillatelse til bruk informasjonskapsler.
Adidas

Dette merket trenger ingen introduksjon - tre ikoniske og lett gjenkjennelige striper sier alt. Deres produkter av høy kvalitet samt sans for å skape nye trender har gjort Adidas til en av verdens mest suksessfulle og ettertraktede merker. Adidas bruker patenterte materialer som er spesielt lette og robuste i alle deres briller.

  • Benyttet filter

  • Varemerke adidas
Fjern alle filtre

Prøv våre søkefiltre

Kunder som bruker våre filtreringsalternativer, har 80 % større sjanse for å finne de brillene som passer best til deres behov.

Briller for

Hodebredde

  • Medium
  • Bred
  • Få hjelp til å finne dine mål

Form

Type

Ansikt

Varemerke

Farge innfatning

Farge glass

Materiale

Pris i NOK

Virtuell Anprobieren

Probieren Sie die Brille virtuell auf Ihrem Gesicht.

adidas Alle merker

(44)

Adidas på Mister Spex

De ikoniske tre stripene og Adidas Originals’ bladformede logo med tre striper er lett gjenkjennelige. De tilhører det verdensberømte sports- og livsstilsmerket Adidas. Ved siden av Nike er Adidas verdens mestselgende produsent av sportsutstyr. Høy kvalitet og teft for trender og utvikling har gjort Adidas til et av verdens mest framgangsrike og kjente varemerker. Den stadig økende interessen for fotball og verdenscupen har definitivt bidratt til Adidas’ suksess. Adidas har siden 1956 vært FIFAs offisielle partner og har utviklet en ny ball til hvert verdensmesterskap. Med fotballsportens økende popularitet over hele verden, også i Asia, Australia og Afrika, har varemerket nå fått global berømmelse.

Selskapets røtter ligger i fredfylte Herzogenaurach i Tyskland, hvor brødrene Adolf og Rudolf Dassler på 1920-tallet jobbet iherdig med å utvikle sko som egnet seg for ulike sportsgrener. «Dassler-brødrenes sportsskofabrikk» la grunnlaget for det som senere skulle bli en gigant innen sportsutstyr. De to brødrene gikk hver sin vei etter at krigen var slutt. Rudolf Dassler etablerte sitt eget framgangsrike sportsmerke, Puma, som ble en direkte konkurrent til brorens firma. Adolf omdøpte firmaet sitt til Adidas.

Varemerkets raske suksess sammenfalt med verdenscupen i 1954. Adidas hadde utviklet en revolusjonerende oppfinnelse – fotballsko med skruknotter – for det tyske landslaget, som vant VM. Med varemerkets økende popularitet og popkulturens triumftog på begynnelsen av 70-tallet utviklet Adidas seg sakte, men sikkert til å bli et livsstilsmerke. Produktsortimentet har for lengst vokst til å omfatte en rekke produkter for ulike idretter, blant annet sportsklær og de populære Adiletten-slippersene. Senere, da rapgruppen Run DMC på 80-tallet hyllet joggeskoene Adidas «Superstar» i en av låtene sine, ble varemerket også populært utenfor sportsarenaen. Siden den gang har flere internasjonale superstjerner som Madonna, Jamiroquai og Beasty Boys bidratt til å øke Adidas’ popularitet ytterligere utenfor sportsarenaen.

I januar 2006 gjennomførte Adidas sin overtakelse av Reebok-konsernet, som ble kunngjort året før, og videreførte sitt strategiske fokus på globale sportssko, klær og tilbehør. Til sammen utgjør Adidas-Salomon AG og Reebok en bred portefølje av internasjonale varemerker som Adidas, Reebok, TaylorMade, Rockport, Greg Norman Collection, MAXFLI, CCM, Jofa og Koho, som tilbyr produkter for moderne forbrukere.

I dag er Adidas et børsnotert selskap med skyhøy omsetning. De overtatte varemerkene (Reebok, Salomon osv.) har blitt integrert i konsernet på en god måte. Adidas er selve symbolet på kvalitet, førsteklasses sportsutstyr og funksjonelt treningstøy. I tillegg til sportsutstyr for sommer og vinter omfatter sortimentet også tilbehør som klokker, briller, solbriller, parfyme og kosmetikk for både kvinner og menn.


* Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.