Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg best mulig tjenester. Dersom du fortsetter å surfe på på vår nettside, gir du oss tillatelse til bruk informasjonskapsler.
Prada
  • Benyttet filter

  • Varemerke Prada
Fjern alle filtre

Prøv våre søkefiltre

Kunder som bruker våre filtreringsalternativer, har 80 % større sjanse for å finne de brillene som passer best til deres behov.

Briller for

Hodebredde

  • Liten
  • Medium
  • Bred
  • Få hjelp til å finne dine mål

Form

Type

Ansikt

Egenskaper

Varemerke

Farge innfatning

Farge glass

Materiale

Pris i NOK

Virtuell Anprobieren

Probieren Sie die Brille virtuell auf Ihrem Gesicht.

varer

(149)

Prada på Mister Spex

Fratelli Prada (brødrene Prada) ble grunnlagt i Milano i 1913 av Mario Prada og solgte hjemmelagde lærvarer som vesker og håndvesker. I 1978 overtok grunnleggerens barnebarn Miuccia Prada selskapet og begynte å ekspandere, noe som var starten på varemerkets internasjonale berømmelse. Miuccia Prada klarte å blåse nytt liv i det halvveis glemte varemerket med sin sikre sans for mote og sosiale trender. Hun forvandlet den avdankede lærvarebedriften til et av verdens største moteimperier i løpet av noen få år.

Designeren imponerte moteverdenen med sin kreativitet og sitt mot til å prøve nye materialer og former. Håndveskene fra 1985 i fallskjermnylon, som var en del av hennes første prêt-à-porter-kolleksjon, var så ettertraktet at de fortsatt er blant verdens mest kopierte produkter. I 1989 lanserte Prada sin kleskolleksjon for sofistikerte kvinner, og kort tid senere ble den første herrekolleksjonen presentert. Etter endelig å ha oppnådd berømmelse ble varemerket kjent på midten av 90-tallet for sin såkalte «bad taste»-look. Grelle farger og tykke brilleglass fikk det sjarmerende navnet «Prada ugly». Miuccia Prada fikk flere mote- og designpriser og oppnådde stor forretningssuksess takket være sin intellektuelle forståelse av motebransjen.

Utallige Prada-butikker i verdens største handlegater og populære «Prada Universe»-varemerker bekrefter Pradas suksess. Prada leder fortsatt an blant dagens moderne motemerker. I tillegg til dame- og herrekolleksjonene skaper undermerker som Miu Miu og Prada Sport mote for den unge, urbane middelklassen.

Nå får du også en mengde motetilbehør fra varemerket. Kjernevirksomheten har vært trofast mot varemerket, med salg av sko, vesker og lærvarer.


* Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.