Carrera
CA 1030/S 2M2
kr 1 689
Rask, raskere, raskest og alltid et skritt foran. Etter mer enn 50 år ligger Carrera fortsatt i forbikjøringsfeltet. Selv navnet viser til varemerkets sporty karakter og billøptradisjoner. Carrera Panamericana var et beryktet billøp i Mexico. Løpet foregikk på offentlige veier og ble avsluttet i 1954 på grunn av alle skadene og dødsfallene. To år senere, i 1956, ble Carrera grunnlagt og er den dag i dag tett knyttet til internasjonal motorsport.
Men slagordet «racingbriller siden 1956» viser ikke bare til raske biler og motorsykler. Carrera finner du overalt hvor det er fart og moro. I Pyreneene når sykkeleliten i Tour de France kjemper om teten i Col du Tourmalet og i Kitzbühel om vinteren i den beryktede utforløypa «die Streif». Helt siden starten har Carrera hatt fokus på teknologi, sikkerhet, innovasjon og framfor alt design – med lansering av solbriller for skiløpere og senere hjelmer og beskyttelsesutstyr med den høyeste standarden innen design, komfort og sikkerhet. På 1970-tallet kom også en brillekolleksjon som gjorde at også andre enn sportsinteresserte fikk øynene opp for varemerket. Carrera hadde tatt steget inn i moteverdenen og bekreftet sin plass med en perfekt kombinasjon av teknologi og design. På 1980-tallet hadde Carreras solbriller fått internasjonal kultstatus og var å se på både catwalken og i bygatene rundt om i verden.
I 1996 ble varemerket kjøpt opp av Safilo, den italienske produsenten av luksusbriller. Som følge av dette har Carrera fortsatt å fokusere på å utvikle sitt kvalitetsmerke. Produktsortimentet omfatter nå også kvalitetsbriller med styrke. Designerne har hele tiden vært trofaste mot Carreras målsetting om innovativ design og høy kvalitet og har videreført varemerkets tradisjoner med både lidenskap og suksess. Kundene merker at de går med Carrera, og det er ikke overraskende at både idrettsutøvere og stjerner som Rihanna og Christina Aguilera bruker solbriller fra Carrera.