Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg best mulig tjenester. Dersom du fortsetter å surfe på på vår nettside, gir du oss tillatelse til bruk informasjonskapsler.
Carrera
Carrera

I 50 år har avansert design og fokus på komfort kjennetegnet designet til Carrera. Disse verdiene er også integrert i deres brillekolleksjoner. Ikke rart at motehuset har tiltrukket seg både motebevisste entusiaster og atleter siden 1956.

Carrera
  • Benyttet filter

  • Varemerke Carrera
Fjern alle filtre

Prøv våre søkefiltre

Kunder som bruker våre filtreringsalternativer, har 80 % større sjanse for å finne de brillene som passer best til deres behov.

Briller for

Hodebredde

  • Liten
  • Medium
  • Bred
  • Få hjelp til å finne dine mål

Form

Type

Ansikt

Egenskaper

Varemerke

Farge innfatning

Farge glass

Materiale

Pris i NOK

177

varer

Virtuell Anprobieren

Probieren Sie die Brille virtuell auf Ihrem Gesicht.


Carrera på Mister Spex

Rask, raskere, raskest og alltid et skritt foran. Etter mer enn 50 år ligger Carrera fortsatt i forbikjøringsfeltet. Selv navnet viser til varemerkets sporty karakter og billøptradisjoner. Carrera Panamericana var et beryktet billøp i Mexico. Løpet foregikk på offentlige veier og ble avsluttet i 1954 på grunn av alle skadene og dødsfallene. To år senere, i 1956, ble Carrera grunnlagt og er den dag i dag tett knyttet til internasjonal motorsport.

Men slagordet «racingbriller siden 1956» viser ikke bare til raske biler og motorsykler. Carrera finner du overalt hvor det er fart og moro. I Pyreneene når sykkeleliten i Tour de France kjemper om teten i Col du Tourmalet og i Kitzbühel om vinteren i den beryktede utforløypa «die Streif». Helt siden starten har Carrera hatt fokus på teknologi, sikkerhet, innovasjon og framfor alt design – med lansering av solbriller for skiløpere og senere hjelmer og beskyttelsesutstyr med den høyeste standarden innen design, komfort og sikkerhet. På 1970-tallet kom også en brillekolleksjon som gjorde at også andre enn sportsinteresserte fikk øynene opp for varemerket. Carrera hadde tatt steget inn i moteverdenen og bekreftet sin plass med en perfekt kombinasjon av teknologi og design. På 1980-tallet hadde Carreras solbriller fått internasjonal kultstatus og var å se på både catwalken og i bygatene rundt om i verden.

I 1996 ble varemerket kjøpt opp av Safilo, den italienske produsenten av luksusbriller. Som følge av dette har Carrera fortsatt å fokusere på å utvikle sitt kvalitetsmerke. Produktsortimentet omfatter nå også kvalitetsbriller med styrke. Designerne har hele tiden vært trofaste mot Carreras målsetting om innovativ design og høy kvalitet og har videreført varemerkets tradisjoner med både lidenskap og suksess. Kundene merker at de går med Carrera, og det er ikke overraskende at både idrettsutøvere og stjerner som Rihanna og Christina Aguilera bruker solbriller fra Carrera.


* Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.