Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg best mulig tjenester. Dersom du fortsetter å surfe på på vår nettside, gir du oss tillatelse til bruk informasjonskapsler.
Gucci
  • Benyttet filter

  • Varemerke Gucci
Fjern alle filtre

Prøv våre søkefiltre

Kunder som bruker våre filtreringsalternativer, har 80 % større sjanse for å finne de brillene som passer best til deres behov.

Briller for

Hodebredde

  • Medium
  • Bred
  • Få hjelp til å finne dine mål

Form

Type

Ansikt

Egenskaper

Varemerke

Farge innfatning

Farge glass

Materiale

Pris i NOK

Virtuell Anprobieren

Probieren Sie die Brille virtuell auf Ihrem Gesicht.

varer

(278)

Gucci på Mister Spex

Det italienske varemerket Gucci er selve symbolet på rendyrket luksus og glamour. Merket er viden kjent, også blant dem som ikke bryr seg om moter og trender. Gucci har kultstatus på aller høyeste nivå. Selskapets logo kan tolkes på to måter: på den ene siden som initialene til grunnleggeren Guccio Gucci, som har blitt tolket på nytt i årenes løp, og på den andre siden som et bissel- og stigbøylemotiv, ofte i metall, som refererer til selskapets salmakerrøtter.

Den tidløse skjønnheten og elegansen til Guccis moteprodukter har alltid begeistret de store stjernene, blant andre Peter Sellers, Samuel Beckett, Liz Taylor og Jackie Kennedy, bare for å nevne noen få, som har bidratt til luksusmerkets berømmelse. Sistnevnte hadde en skulderveske fra Gucci, viden kjent som «Jackie O-vesken», som fortsatt er svært ettertraktet. Et silkeskjerf med eksklusivt blomstermønster som ble designet for Grace Kelly på 60-tallet, er like relevant i dag som det var den gangen.

Gucci vokste raskt: på 70-tallet ekspanderte motehuset til Øst-Asia, og på begynnelsen av 90-tallet ble moteguruen Tom Ford kreativ direktør og tilførte Guccis klassiske stil en touch av glamour og provokasjon. Det er ofte det subtilt sensuelle som nevnes i forbindelse med Gucci. Kombinasjonen av nyskapende, iblant vågal mote og førsteklasses italiensk håndverk har gjort Gucci unik siden Guccio Gucci åpnet sitt lille salmakerverksted i Firenze i 1921. En undersøkelse i 2007 viste at Gucci var verdens mest ettertraktede luksusmerke. Selskapet kan i stor grad takke sin sjefdesigner Frida Giannini for anerkjennelsen. Hun opprettholder og har gjenopplivet motehusets tradisjoner på en fantastisk måte og tilfører også varemerket en touch av sorgløs ungdommelighet, leken ekstravaganse og feminin selvtillit. Hun tar dessuten selskapets sosiale ansvar svært alvorlig og har vært sterkt involvert i selskapets samarbeid med UNICEF og en stiftelse som bekjemper vold mot kvinner.


* Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.