Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg best mulig tjenester. Dersom du fortsetter å surfe på på vår nettside, gir du oss tillatelse til bruk informasjonskapsler.
Burberry
   
  Briller       Solbriller

Prøv våre søkefiltre

Kunder som bruker våre filtreringsalternativer, har 80 % større sjanse for å finne de brillene som passer best til deres behov.

Briller for
Hodebredde
  • Liten
  • Medium
  • Bred
  • Få hjelp til å finne dine mål
Form
Type
Ansikt
Egenskaper
Varemerke
Farge innfatning
Farge glass
Materiale
Pris i NOK

varer

(135)
  • Burberry
Viser produkter 1 till 60 av 135

Burberry på Mister Spex

Når vi snakker om tradisjonelle britiske varemerker, er det ett vi ikke kan unngå å nevne: Burberry. Burberry er ikke noen nykommer på markedet – varemerket erobret moteverdenen for mange år siden. Burberry ble grunnlagt i Basingstoke, England, i 1856 av Thomas Burberry og oppnådde global berømmelse under navnet Burberrys.

En vesentlig faktor i Burberrys suksess var oppfinnelsen av materialet gabardin, som ble patentert i 1888. Dette materialet ble brukt i klær til kongefamilien, samt til offiserer i den britiske hæren og medlemmer av Scotts og Amundsens ekspedisjoner til Antarktis. Den dag i dag brukes det vanntette og slitesterke materialet i mange typer klær.

Thomas Burberry innså snart at oppfinnsomhet og skreddersøm alene ikke fører til suksess. For å stimulere salget av den ikoniske trenchcoaten åpnet Burberry nye butikker i England og rundt om i Europa og la dermed grunnlaget for varemerkets globale suksess. Burberry hadde en nedgangsperiode hvor de klamret seg til et foreldet image, men gjenerobret raskt sin plass blant verdens mest luksuriøse varemerker. Burberrys kreative direktør Roberto Menichetti vrengte rett og slett bare det berømte skotskrutete fôret og skapte dermed det som skulle bli det tradisjonelle motehusets varemerke. Siden den gang har det berømte Burberry-rutemønsteret alltid vært godt synlig. Utallige film- og popstjerner har vist seg i Burberrys ruter, noe som har gitt varemerket ny popularitet.

I dag er Burberry en udødelig klassiker som forener det tradisjonelle og det moderne. Varemerket har for lenge siden tilpasset seg den nye tiden og har kjendiser som Justin Timberlake, David Beckham og Madonna blant sine tilhengere. Takket være den nostalgiske retrotrenden er rutemønsteret in igjen – og ikke lenger bare i luksusbransjen. I dag har det britiske varemerket utvidet sortimentet til å omfatte streetwear, barneklær, parfyme og accessoirer. Til tross for alle tilpasningene til dagens moderne samfunn har Burberry alltid vær tro mot sine røtter – et varemerke som står for førsteklasses kvalitet og høy designstandard.

Nyhetsbrev

Få info om gode tilbud og de nyeste trendene. Meld deg på vårt nyhetsbrev nå og få 5% rabatt på din første bestilling.

Sikker handel og betaling

Betal med ønsket betalingsmåte via kryptert forbindelse.

Sikker handel og betaling

Gratis levering

Vi tilbyr gratis levering av alle ordrer over kr. 700,-

Mer fra Mister Spex

Eksklusive arrangementer, de siste brilletrendene og skreddersydde råd.


* Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.