Police
ORIGINS 25 VPLA 50 0700
Pris inkl. glass**
kr 2 149
Varemerket Police dukket opp på begynnelsen av 80-tallet, samtidig som utseende ble ytterst viktig, og image og personlighet startet sitt triumftog. På den tiden ble alt ansett som motepreget, også solbriller. Police posisjonerte seg med en urban stil som etter hvert ble en trend. Solbriller var ikke lenger nyttige bruksgjenstander, men var blitt et motestatement. Solbriller fra Police ble et maskulint, nesten narsissistisk tilbehør som kunne brukes overalt. Police ble etter hvert berømt for sine legendariske blå speilglass. Denne suksesstilen ble plukket opp gjentatte ganger av andre varemerker. Den kule «selvelskende» stilen ble lansert med hell for kvinner på 90-tallet.
I årenes løp utviklet varemerket Police en sterk personlighet som bidro til å utvide sortimentet til å omfatte andre produkter enn solbriller. Smykker, klokker og parfymer med Police-logoen ble lansert. Alt i henhold til varemerkets filosofi om kul maskulinitet. Det er derfor ikke overraskende at personer som Bruce Willis, George Clooney og Antonio Banderas har vært modeller for Polices produkter. Mot midten av forrige tiår beveget Polices image seg stadig mer i retning av moderne individualisme. Det åpenlyse maskuline imaget ble forkastet til fordel for en livsstil som er fordomsfri og aldri middelmådig. David Beckham, som har vært Police-ambassadør i flere år, symboliserer det nye imaget slik ingen andre kan.
I dag er Police utvilsomt et allround livsstilsmerke. Med lanseringen av kleskolleksjoner for menn og kvinner for en tid siden har varemerket virkelig befestet sin status på motescenen. Police setter sin lit til tidligere suksesser og sin lojale kundegruppe, som vet at varemerket følger med på trendene og gir dem en individuell og særpreget stil. Når det gjelder framtidige kampanjer, fokuserer Police på prinsippet «Cool Hunting», hvor de ser etter personer på gaten som har en original og unik stilsans.