Jaguar
33114 4200
Pris inkl. glass**
kr 2 979
Enten det gjelder sportsbiler eller briller, symboliserer Jaguar mer enn noe annet merke dynamikk og komfort kombinert med enkel eleganse. Det britiske bilmerket ble grunnlagt i 1922 under navnet Swallow Sidecars. Navnet Jaguar dukket først opp i 1945 og symboliserer den dag i dag økonomiske, sporty og elegante biler. Tanken om å overføre den grunnleggende sportsbildesignen til solbriller og briller kom mye senere. Men en elegant bil krever en stilig fører. Derfor har varemerket de siste årene produsert slanke og dynamiske briller – inspirert av utseendet til bilen Jaguar – under varemerket Jaguar Eyewear. Attraktive produkter for menn.
I den amerikanske villkattens ånd sørger varemerket også for at solbrillene og brillene representerer hovedaspektene i design og teknologi, som alltid er forent i perfekt harmoni. Materialer og utførelse av høy kvalitet, samt en enestående passform, suppleres av attraktive farger og en klar, maskulin form med skarpe kurver. Jaguar bruker en kombinasjon av plast og metall av toppkvalitet i produksjonen. Den særpregede, slående Jaguar-designen er luksuriøs og eksklusiv og en absolutt «stiloppgradering» for enhver mann.
Jaguar Eyewear er et varemerke som tilhører Menrad-konsernet i Baden-Württemberg. Familiebedriften eies nå av fjerde generasjon Menrad og omfatter, i tillegg til varemerket Jaguar, Davidoff, JOOP!, Morgan og Zeiss på lisens.