Guess
GU 2849 028
Pris inkl. glass**
kr 1 889
Brødrene Georges, Armand, Paul og Maurice Marcianoin, opprinnelig fra Marseille, dro til mulighetenes land for å gjøre lykken med sitt motemerke Guess i solfylte California. Varemerket ble etablert i 1981 og er i dag et av verdens mest framgangsrike moteselskaper, så det er ingen tvil om at brødrene har lyktes. I dag ligger de fleste Guess-butikkene i USA og Canada, men merket er også representert i andre deler av verden, blant annet i Afrika, i Europa, på Filippinene, i Kina, i Peru og i Brasil.
Varemerket fikk sitt virkelige gjennombrudd med den tettsittende jeansen «Marilyn». Guess ble dermed et av verdens ledende varemerker for designerjeans – til tross for en treg start på grunn av at varemagasinene nølte med å ta inn de spesielle damejeansene. Heldigvis bestilte Bloomingdale's to dusin, som ble revet vekk fra hyllene umiddelbart.
Guess skapte seg et navn med sine eksklusive jeans. Motemerket slo gjennom med sin svart-hvitt-reklamekampanje med de den gang ukjente modellene Claudia Schiffer, Anna Nicole Smith, Laetitia Casta og Eva Herzigova. Rent bortsett fra at modellene så fantastiske ut i jeansene, hjalp kampanjen dem til berømmelse. Reklamekampanjen vant flere Clio Awards, som er en av de mest prestisjefylte prisene innen reklame og design.
Guess begrenser seg ikke bare til mote for kvinner, men skaper også egne kolleksjoner for menn og barn. Foruten klær har motemerket også et stort sortiment av vesker, accessoirer, parfyme, smykker og briller. Guess benytter kun stoffer og materialer av høy kvalitet i produksjonen, som bearbeides til utsøkte, klassiske produkter. På Mister Spex kan du se produktbilder av Guess’ briller fra forskjellige vinkler for hjelpe deg å velge din favoritt. I brillekolleksjonen møter eleganse tidløs design og skaper en spennende kombinasjon som er en fryd for øyet!