Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg best mulig tjenester. Dersom du fortsetter å surfe på på vår nettside, gir du oss tillatelse til bruk informasjonskapsler.
Emporio Armani
  • Benyttet filter

  • Varemerke Emporio Armani
Fjern alle filtre

Prøv våre søkefiltre

Kunder som bruker våre filtreringsalternativer, har 80 % større sjanse for å finne de brillene som passer best til deres behov.

Briller for

Hodebredde

  • Liten
  • Medium
  • Bred
  • Få hjelp til å finne dine mål

Form

Type

Ansikt

Egenskaper

Varemerke

Farge innfatning

Farge glass

Materiale

Pris i NOK

126

varer

Virtuell Anprobieren

Probieren Sie die Brille virtuell auf Ihrem Gesicht.


Emporio Armani på Mister Spex

Luksusmerket Giorgio Armani er selve symbolet på elegant italiensk herremote. Luksus er definitivt ikke billig. Det eksklusive motemerket Armani føres i rundt 500 butikker i 46 land. Luksusimperiet omfatter ikke bare dame-, herre- og barnemote, men selger også hjemmeinnredning, parfyme, kosmetikk, klokker og smykker. Under varemerket Armani finner du også et bokforlag, blomsterforretninger, serveringsvirksomheter (kafeer, sushibarer, sjokoladebutikker, restauranter), hoteller og spaanlegg. Armanis logo, som har vært brukt helt fra starten, er en stilisert ørn som representerer varemerkets kraft og styrke.

Den typiske Armani-stilen er klassisk elegant uten å være konservativ. «Armani-looken» gjorde denimjakken sosialt akseptabel. Designeren beskriver selv perfekt sine intensjoner: «Mitt mål er å la folk finne og perfeksjonere sin egen stil gjennom mine klær uten at de blir moteslaver.» Armani-moten er tidløs og alltid overraskende. Uvanlig skreddersøm blir raskt den neste store trenden. I filmen «Den amerikanske gigolo» går Richard Gere kun med Armani, og i «De ubestikkelige» ser man både Kevin Costner og Sean Connery i Armani-antrekk.

Giorgio Armani ble født i 1934 i Piacenza, Italia, og snakket fransk, men ikke engelsk. Han studerte medisin før han la studiene på hylla og prøvde seg som vindusdekoratør. I varemagasinet i Milano steg han i gradene og ble leder for herreavdelingen og senere designer for Nino Cerruti. Han etablerte sitt eget varemerke i 1975 sammen med partneren Sergio Galeotti og lanserte Emporio Armani, et mer sporty merke, i 1981. Da Galeotti døde av AIDS i 1985, ble Giorgio Armani eneeier av imperiet. I dag holder han fortsatt tømmene i selskapet i egenskap av sjefdesigner, men har siden 2007 vært på utkikk etter en kjøper til konsernet, som er verd fem milliarder euro. Sjefen selv går nesten utelukkende i jeans og T-skjorte og er ytterst elegant og stilig. Han er kjent for sin nøysomme karakter, men er også en av det 20. århundrets største moteskapere.


* Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.