Retur & tilbakebetaling

30 dagers åpent kjøp

Vi på Mister Spex vil at du skal være fornøyd med de produktene du kjøper hos oss! Derfor tilbyr vi deg som kunde 30 dagers åpent kjøp på alle våre produkter. Dette gjelder også for briller med solbrilleglass, briller med styrke og selv om prisen på varen er rabattert.



Kontaktlinser

Mister Spex gir deg rett til å returnere kjøpet innen 30 dager fra dagen du mottok linsene dine. Ettersom kontaktlinser er et medisinsk produkt, må linsene returneres i uåpnet originalemballasje og være i uendret tilstand, dvs. ikke åpnet, skadet eller reparert. Vi godtar ikke retur på linseesker som det er tegnet eller skrevet på.

OBS: Mister Spex gir deg ikke rett til å åpne linseesken for å kontrollere at produktet samsvarer med bestillingen din. Bruk informasjonen på utsiden av pakken (linse-esken) til å kontrollere at du har mottatt de riktige produktene før du åpner eskene.

Siden kontaktlinser regnes som medisinske produkter og er dermed unntatt fra forbruker- kjøpslovens rett til å åpne en pakke for å kontrollere at produktet fungerer.

Solbriller

Innen 30 dager får du pengene tilbake, forutsatt at solbrillene returneres i original stand, i original emballasje sammen med medfølgende tilbehør. Du får selvsagt åpne ordren din og prøve solbrillene på slik som du ville prøvd en vare i butikken, før du eventuelt velger å returnere dem.

  • Kontroller alltid varen nøye når du mottar bestillingen din. Dersom det mottatte produktet mot formodning skulle være skadet eller feil på et eller annet vis, skal du kontakte kundetjenesten vår innen 7 dager.

  • Produktene må være i uforandret stand. Vi godkjenner ingen returer der produktene er ødelagt eller skadet som følge av uaktsomhet eller et uhell.

  • I tilfeller der varen er håndtert uaktsomt, men fremdeles returneres, vil du være ansvarlig for reduksjonen i verdien på produktet. Mister Spex gjør da en fullstendig avskrivning (dvs. verdien på varen) dersom den returnerte varen ikke er i en tilstand der den kan selges på nytt (som en ny vare).

    Briller

    Dersom de mottatte brillene ikke passer eller rett og slett ikke oppfylte dine forventninger, har du alltid 30 dagers åpent kjøp hos oss. Dette gjelder selv om det er styrke i glassene og reduserte priser.

    Før du returnerer briller med styrkeglass kan det være smart og tenke på at det ofte tar en liten stund å venne seg til nye styrker. Gi øynene dine en sjanse til å venne seg til de nye brillene og styrken før du sender dem tilbake. Bruk den nye brillen, ikke bytt med den gamle i løpet av dagen.

    For at returen skal kunne godkjennes gjelder følgende:

    • 30 dagers åpent kjøp for briller gjelder ikke om de er gått i stykker eller er skadet på grunn av uaktsomhet, ved et uhell eller om våre råd om hvordan behandle brillen ikke er fulgt.

    • Samtlige deler som fulgte med i forsendelsen da du mottok den, skal være med i returen. Dette er tilbehør som etui, pusseklut, prøveglass og eventuelle sertifikater.

    • Kontroller alltid varen nøye ved mottak for eventuelle skader eller andre misforhold, og ta kontakt med kundetjeneste innen 7 dager fra mottak.

    Les mer om våre kjøpsbetingelser her.

Returinformasjon

Så fort vi har behandlet og godkjent returen din vil det sendes ut en bekreftelse til den e-postadressen du la inn ved bestilling.

Hva må du tenke på før du returnerer briller med styrke eller solbriller:

  • Husk at det kan ta litt tid å venne seg til nye styrker. Noen ganger kan det blant annet ta så mye som opptil 3 uker eller lenger å venne seg til å bruke progressive glass.

  • Innfatningen din må ofte justeres slik at den sitter bra.

  • Informasjon vedrørende regler for åpent kjøp finner du i avsnittet om 30 dagers åpent kjøp.

1. Viktig informasjon i forbindelse med retur av varer

  • Returkostnaden må du som kunde selv dekke.

  • Produktet skal returneres i uforandret stand, i originalforpakning og med alle eventuelle produsentetiketter og sertifikater på plass.

  • Produktet må være i en stand som tillater at det kan selges på nytt.

  • Alle returer inspiseres ved ankomst til oss og tilbakebetalinger gjennomføres kun dersom alle returvilkårene oppfylles.

  • Det er viktig at den returnerte varen er godt pakket inn og at den har korrekt porto. Vi anbefaler at retur av briller og solbriller sendes som sporbar pakke eller brev.

2. Hvordan returnerer jeg?

  • Skriv ned ditt ordrenummer, navn og returårsaken på en lapp og legg ved returen.

  • Send pakken til følgende adresse:

    Mister Spex c/o Lensit.no AS
    Stølsmyr 22
    5542 Karmsund
    Norge
  • Vi anbefaler at du får en kvittering fra posten og at sendingen sendes med full sporing. Dette er for din egen sikkerhet i tilfelle noe skulle skje med pakken din på veien. Mister Spex tar ikke ansvar for eventuelle transportskader eller tap av returnerte varer.

  • Når vi har mottatt, behandlet og godkjent returen hos oss vil du få en bekreftelse til e-postadressen du registrerte ved bestilling.

  • Dersom du har spørsmål vedrørende tilbakebetalinger fra oss kan du ta kontakt med Klarna via deres hjemmeside eller via deres app.
  • Tilbakebetalinger

    1. Hvordan får jeg tilbake mine penger?

    Pengene returneres alltid på samme måten som de ble innbetalt.

    2. Når får jeg tilbake pengene mine?

    • Når du har valgt å betale med faktura og denne ikke er betalt vil vi annulere fakturaen hos Klarna.

    • Når du har valgt å betale med faktura og du har betalt denne vil Klarna ta kontakt med deg for kontoopplysninger. Tilbakebetalingen vil da skje i løpet av 10 bankdager.

    • Dersom du har valgt å betale med kort vil pengene settes tilbake til kontoen knyttet opp mot kortet innen 1-3 bankdager.

  • Dersom du har spørsmål vedrørende tilbakebetalinger fra oss kan du ta kontakt med Klarna via deres hjemmeside eller via deres app.

  • Bytte av varer

    Ved bytte av varer ber vi deg legge inn en ny ordre på de produktene du ønsker i stedet for de du returnerte. Varene som returneres vil bli kreditert ved retur til oss. For mer informasjon rundt bytting ta gjerne kontakt med oss på telefon 21 62 88 31 eller på e-post support@misterspex.no

    Send pakken til følgende adresse:

    Mister Spex c/o Lensit.no AS
    Stølsmyr 22
    5542 Karmsund
    Norge

    Reklamasjon


    1. Kontaktlinser og tilbehør:

    Opplever du problemer med kontaktlinsene dine?

    Kontroller først at du har bestilt riktig i henhold til linseseddelen fra optikeren, samt at du har mottatt riktig produkt i henhold til bestillingen.

    Ved feil på kontaktlinser, som for eksempel rifter i linseblisterne eller manglende linser i emballasjen, kan du kontakte vår kundeservice. Vi ber deg ha følgende informasjon klar, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig: ordrenummer, LOT-nummer, utløpsdato, korreksjonsverdier og antall defekte kontaktlinser.

    Spar alltid på den/de defekte linsene, og om mulig oppbevar dem i et linseetui med væske. For at vi skal kunne er erstatte deg behøver vi å motta den defekte linsen. Ved en godkjent reklamasjon erstatter Mister Spex varen med et nytt, likedan produkt.

    2. Solbriller og briller:

    Det er viktig å undersøke produktene nøye når du får dem. Som kunde har du ansvar for å kontrollere at de tilsendte produktene er feilfrie når du mottar dem. Om et produkt mot formodning skulle være skadet eller ha andre feil ved levering, må du kontakte oss innen 7 dager fra du mottok varen for at vi skal kunne gå videre med din reklamasjon.

    Vi tilbyr 2 års produktgaranti på alle våre briller og solbriller. Produktgarantien gjelder kun på produksjonsfeil og ikke ved selvforskyldte skader eller slitasje grunnet bruk.


    Ved reklamasjon

    Om du ønsker å reklamere på ditt produkt, kontakt vår kundetjeneste på telefon 21 62 88 31 eller på e-post til support@misterspex.no så hjelper vi deg gjerne.

    I forbindelse med reklamasjon på kontaktlinser og briller som er tilpasset med styrke har Mister Spex rett til å kreve å se brille-/ linseseddelen din for å verifisere at produktene du har bestilt er det som er anbefalt til deg av optikeren din.

    Jeg gjorde en feil da jeg bestilte – hva gjør jeg?

    Gjorde du en feil da du bestilte? Fylte du ut feil leveringsadresse eller feil glass? Kontakt Mister Spex’ kundeservice så snart som mulig, slik at vi kan behandle ordren på korrekt måte.

    Angi navn, etternavn, leveringsadresse og ordrenummer og fortell hvilke opplysninger vi skal endre.

    Avbestille en ordre

    Så lenge ordren din enda ikke er behandlet kan du avbestille deler av bestillingen din eller velge å kansellere den i sin helhet. Vi hjelper deg gjerne og tilbakebetaler eventuelle innbetalinger. Pengene vil alltid betales ut på samme måten som de ble innbetalt. Husk: Har du endringer i ordren så ta kontakt med kundeservice på telefon 21 62 88 31 så fort som mulig. Produkter vi har på lager sendes som regel innen 24 timer noe som innebærer stor risiko for at ordren allerede er sendt dersom du melder i fra på e-post til oss.

    Har du flere spørsmål? Vi hjelper deg gjerne!

    Skriv til oss på:
    support@misterspex.no
    Eller ring oss gratis på:
    21628831

    Nyhetsbrev

    Få info om gode tilbud og de nyeste trendene. Meld deg på vårt nyhetsbrev nå og få 5% rabatt på din første bestilling.

    Sikker handel og betaling

    Betal med ønsket betalingsmåte via kryptert forbindelse.

    Sikker handel og betaling

    Gratis levering

    Vi tilbyr gratis levering av alle ordrer over kr. 700,-

    Mer fra Mister Spex

    Eksklusive arrangementer, de siste brilletrendene og skreddersydde råd.


    * Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

    ** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

    De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.

    Vårt optikerteam hjelper deg gjerne

    Ofte stilte spørsmålKontakt21 62 88 31

    Betalingsmetoder

    Klarna LogoVISA LogoMastercard Logo

    Levering

    Posten Logo

    For en trygg netthandel

    TRYGG E-Handel Logo