Flere emner

Retur & tilbakebetaling

30 dagers åpent kjøp

Vi på Mister Spex vil at du skal være fornøyd med de produktene du kjøper hos oss! Derfor tilbyr vi deg som kunde 30 dagers åpent kjøp på alle våre produkter. Dette gjelder også for briller med solbrilleglass, briller med styrke og selv om prisen på varen er rabattert.

Kontaktlinser

Mister Spex gir deg rett til å returnere kjøpet innen 30 dager fra dagen du mottok linsene dine. Ettersom kontaktlinser er et medisinsk produkt, må linsene returneres i uåpnet originalemballasje og være i uendret tilstand, dvs. ikke åpnet, skadet eller reparert. Vi godtar ikke retur på linseesker som det er tegnet eller skrevet på.

OBS: Mister Spex gir deg ikke rett til å åpne linseesken for å kontrollere at produktet samsvarer med bestillingen din. Bruk informasjonen på utsiden av pakken (linse-esken) til å kontrollere at du har mottatt de riktige produktene før du åpner eskene.

Siden kontaktlinser regnes som medisinske produkter og er dermed unntatt fra forbruker- kjøpslovens rett til å åpne en pakke for å kontrollere at produktet fungerer.

Solbriller

Innen 30 dager får du pengene tilbake, forutsatt at solbrillene returneres i original stand, i original emballasje sammen med medfølgende tilbehør. Du får selvsagt åpne ordren din og prøve solbrillene på slik som du ville prøvd en vare i butikken, før du eventuelt velger å returnere dem.

  • Kontroller alltid varen nøye når du mottar bestillingen din. Dersom det mottatte produktet mot formodning skulle være skadet eller feil på et eller annet vis, skal du kontakte kundetjenesten vår innen 7 dager.

  • Produktene må være i uforandret stand. Vi godkjenner ingen returer der produktene er ødelagt eller skadet som følge av uaktsomhet eller et uhell.

I tilfeller der varen er håndtert uaktsomt, men fremdeles returneres, vil du være ansvarlig for reduksjonen i verdien på produktet. Mister Spex gjør da en fullstendig avskrivning (dvs. verdien på varen) dersom den returnerte varen ikke er i en tilstand der den kan selges på nytt (som en ny vare).

Briller

Dersom de mottatte brillene ikke passer eller rett og slett ikke oppfylte dine forventninger, har du alltid 30 dagers åpent kjøp hos oss. Dette gjelder selv om det er styrke i glassene og reduserte priser.

Før du returnerer briller med styrkeglass kan det være smart og tenke på at det ofte tar en liten stund å venne seg til nye styrker. Gi øynene dine en sjanse til å venne seg til de nye brillene og styrken før du sender dem tilbake. Bruk den nye brillen, ikke bytt med den gamle i løpet av dagen.

For at returen skal kunne godkjennes gjelder følgende:

  • 30 dagers åpent kjøp for briller gjelder ikke om de er gått i stykker eller er skadet på grunn av uaktsomhet, ved et uhell eller om våre råd om hvordan behandle brillen ikke er fulgt.

  • Samtlige deler som fulgte med i forsendelsen da du mottok den, skal være med i returen. Dette er tilbehør som etui, pusseklut, prøveglass og eventuelle sertifikater.

  • Kontroller alltid varen nøye ved mottak for eventuelle skader eller andre misforhold, og ta kontakt med kundetjeneste innen 7 dager fra mottak.

Les mer om våre kjøpsbetingelser her.

Returinformasjon

Ønsker du å returnere en vare?

Logg inn på Mister Spex-kontoen din for å registrere din retur.

Hvis du har bestilt via en gjestekonto, kan du registrere din retur ved å klikke på knappen nedenfor. Vennligst ha bestillingsnummeret og e-postadressen klar.

Returner og bestill med styrkeglass

Ønsker du å bestille styrkeglass til en innfatning, eller til solbriller fra en mottatt bestilling?

Dette er mulig dersom du returnerer brillen du ønsker styrke i innen 10 dager og at den er i ubrukt, original stand. Det kreves imidlertid at den valgte brillen/solbrillen fortsatt er tilgjengelig på vårt lager da vi tar et nytt produkt til din nye bestilling.

Følg trinnene ovenfor for å registrere din retur online og legge inn en ny ordre med styrkeglass.

Så snart vi har mottatt, behandlet og godkjent returen din, vil en returbekreftelse bli sendt til e-postadressen du oppga da du la inn bestillingen.

Nedenfor kan du lese hva som gjelder for hvert respektive produkt ved retur

Returinformasjon

Så fort vi har behandlet og godkjent returen din vil det sendes ut en bekreftelse til den e-postadressen du la inn ved bestilling.

Hva må du tenke på før du returnerer briller med styrke eller solbriller:

Husk at det kan ta litt tid å venne seg til nye styrker. Noen ganger kan det blant annet ta så mye som opptil 3 uker eller lenger å venne seg til å bruke progressive glass.

Innfatningen din må ofte justeres slik at den sitter bra.

Informasjon vedrørende regler for åpent kjøp finner du i avsnittet om 30 dagers åpent kjøp.

1. Viktig informasjon i forbindelse med retur av varer

  • Returkostnaden må du som kunde selv dekke.

  • Produktet skal returneres i uforandret stand, i originalforpakning og med alle eventuelle produsentetiketter og sertifikater på plass.

  • Produktet må være i en stand som tillater at det kan selges på nytt.

  • Alle returer inspiseres ved ankomst til oss og tilbakebetalinger gjennomføres kun dersom alle returvilkårene oppfylles.

  • Det er viktig at den returnerte varen er godt pakket inn og at den har korrekt porto. Vi anbefaler at retur av briller og solbriller sendes som sporbar pakke eller brev.

2. Hvordan returnerer jeg?

  • Skriv ned ditt ordrenummer, navn og returårsaken på en lapp og legg ved returen.

  • Send pakken til følgende adresse:

Mister Spex Postboks 2054 Raglamyr 5504 Haugesund Norge

  • Vi anbefaler at du får en kvittering fra posten og at sendingen sendes med full sporing. Dette er for din egen sikkerhet i tilfelle noe skulle skje med pakken din på veien. Mister Spex tar ikke ansvar for eventuelle transportskader eller tap av returnerte varer.

  • Når vi har mottatt, behandlet og godkjent returen hos oss vil du få en bekreftelse til e-postadressen du registrerte ved bestilling.

Dersom du har spørsmål vedrørende tilbakebetalinger fra oss kan du ta kontakt med Klarna via deres hjemmeside eller via deres app.

Tilbakebetalinger

1. Hvordan får jeg tilbake mine penger?

Pengene returneres alltid på samme måten som de ble innbetalt.

2. Når får jeg tilbake pengene mine?

• Når du har valgt å betale med faktura og denne ikke er betalt vil vi annulere fakturaen hos Klarna.

• Når du har valgt å betale med faktura og du har betalt denne vil Klarna ta kontakt med deg for kontoopplysninger. Tilbakebetalingen vil da skje i løpet av 10 bankdager.

• Dersom du har valgt å betale med kort vil pengene settes tilbake til kontoen knyttet opp mot kortet innen 1-3 bankdager.

Dersom du har spørsmål vedrørende tilbakebetalinger fra oss kan du ta kontakt med Klarna via deres hjemmeside eller via deres app.

Bytte av varer

Ved bytte av varer ber vi deg legge inn en ny ordre på de produktene du ønsker i stedet for de du returnerte. Varene som returneres vil bli kreditert ved retur til oss. For mer informasjon rundt bytting ta gjerne kontakt med oss på telefon 21 62 88 31 eller på e-post support@misterspex.no

Send pakken til følgende adresse:

Mister Spex Postboks 2054 5504 Haugesund Norge

Reklamasjon

1. Kontaktlinser og tilbehør:

Opplever du problemer med kontaktlinsene dine?

Kontroller først at du har bestilt riktig i henhold til linseseddelen fra optikeren (denne bør ikke være eldre enn 12mnd), samt at du har mottatt riktig produkt i henhold til bestillingen. Bruk opplysningene som står på esken til dette. I forbindelse med reklamasjon på kontaktlinser ( og briller som er tilpasset med styrke) har Mister Spex rett til å kreve å se brille-/ linseseddelen din for å verifisere at produktene du har bestilt er det som er anbefalt deg av optikeren din.

Ved feil på kontaktlinser, som for eksempel rifter i linseblisterne eller manglende linser i emballasjen, kan du kontakte vår kundeservice. Vi ber deg ha følgende informasjon klar, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig: ordrenummer, LOT-nummer, utløpsdato, korreksjonsverdier og antall defekte kontaktlinser.

  • Skriv om når skaden inntraff. Var det før eller etter bruk av linsen.

  • Beskriv problemet og hvor mange linser som er defekte.

  • Oppstod det noen skade i forbindelse med bruken?

Gjelder reklamasjonen problem med syn eller komfort og/eller er det din første bestilling hos oss på disse linsene? I så fall vil vi be deg sende oss et bilde av gyldig linseseddel. Uten denne seddelen kan vi ikke håndtere reklamasjonen.

Spar alltid på den/de defekte linsene, og om mulig oppbevar dem i et linseetui med væske. For at vi skal kunne er erstatte deg behøver vi å motta den defekte linsen. Ved en godkjent reklamasjon erstatter Mister Spex varen med et nytt, likedan produkt.

2. Solbriller og briller:

Det er viktig å undersøke produktene nøye når du får dem. Som kunde har du ansvar for å kontrollere at de tilsendte produktene er feilfrie når du mottar dem. Om et produkt mot formodning skulle være skadet eller ha andre feil ved levering, må du kontakte oss innen 7 dager fra du mottok varen for at vi skal kunne gå videre med din reklamasjon.

Vi tilbyr 2 års produktgaranti på alle våre briller og solbriller. Produktgarantien gjelder kun på produksjonsfeil og ikke ved selvforskyldte skader eller slitasje grunnet bruk.

Ved reklamasjon

Om du ønsker å reklamere på ditt produkt, kontakt vår kundetjeneste på telefon 21 62 88 31 eller på e-post til support@misterspex.no så hjelper vi deg gjerne.

I forbindelse med reklamasjon på kontaktlinser og briller som er tilpasset med styrke har Mister Spex rett til å kreve å se brille-/ linseseddelen din for å verifisere at produktene du har bestilt er det som er anbefalt til deg av optikeren din.

Det angis en produktgaranti på briller, solbriller og brilleglass på 2 år fra dato du mottok produktet. Garantien omfatter produksjonsfeil, og må ikke forveksles med skader/slitasje som kommer av feilaktig bruk eller oppbevaring av produktet. Ved godkjent reklamasjon vil du bli refundert beløpet du betalte for produktet, eller motta et nytt likedant produkt. Det er Mister Spex som avgjør hvilken av disse to som blir valgt.

Jeg gjorde en feil da jeg bestilte – hva gjør jeg?

Gjorde du en feil da du bestilte? Fylte du ut feil leveringsadresse eller feil glass? Kontakt Mister Spex’ kundeservice så snart som mulig, slik at vi kan behandle ordren på korrekt måte.

Angi navn, etternavn, leveringsadresse og ordrenummer og fortell hvilke opplysninger vi skal endre.

Avbestilling

Du kan avbryte bestillingen din så lenge den ikke er sendt fra oss.

Avbryt en hel bestilling

Logg inn i din kundekonto og velg produktene i ordren.

Dersom bestillingen er betalt vil reservasjonen på kortet ditt automatisk oppheves. Tilhørende faktura vil bli kansellert.

Ta bort et produkt fra din bestilling

Kontakt vår kundetjeneste om du ønsker å slette en eller flere produkter fra bestillingen. Dersom du ønsker å avbestille hele ordren, kan du gjøre dette i ordreoversikten inne på din kundekonto.

Vær oppmerksom på at det etter en ny bestilling kan ta noen minutter før linken for å avbryte en bestilling blir synlig i ordreoversikten din.

10%

Vårt optikerteam hjelper deg gjerne

Ofte stilte spørsmålOfte stilte spørsmålKontaktKontakt21 62 88 3121 62 88 31

Betalingsmetoder

Klarna LogoVISA LogoMastercard Logo

Levering

Posten Logo

For en trygg netthandel

TRYGG E-Handel Logo