Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å kunne gi deg best mulig tjenester. Dersom du fortsetter å surfe på på vår nettside, gir du oss tillatelse til bruk informasjonskapsler.

Prøv hjemme-briller

Hvorfor prøve hjemme?

  • Prøv inntil fire innfatninger i ro og mak hjemme
  • Få synspunkter fra familie og venner – helt uten stress
  • Prøv brillene sammen med forskjellige antrekk og se hvilken stil som passer deg best
  • Effektiv levering og retur
Prøv inntil fire innfatninger i ro og mak hjemme - Få synspunkter fra familie og venner – helt uten stress - Prøv brillene sammen med forskjellige antrekk og se hvilken stil som passer deg best - Effektiv levering og retur

Ofte stilte spørsmål


1. Hvorfor Prøv hjemme?

Å prøve brillene hjemme gjør det stressfritt å finne den perfekte modellen. Hør hva familie, venner og kolleger synes og finn ut hvilket par som kler deg best. Først da kan du ta den endelige bestemmelsen.

2. Hva koster Prøv hjemme?

Vi krever ikke betaling for innfatningene med mindre du unnlater å returnere dem innen 10-dagersfristen. Vi må imidlertid ha kredittkortopplysningene dine som sikkerhet i tilfelle vi ikke får innfatningene i retur. Vær oppmerksom på at beløpet kan bli reservert eller sperret på kontoen din, avhengig av kortleverandøren du bruker. Mister Spex er ikke ansvarlig for dette.

Merk at Mister Spex dekker alle kostnader for levering og retur uansett betalingsmåte.

3. Når begynner og slutter Prøv hjemme-perioden?

Den 10-dagers Prøv hjemme-perioden begynner når du mottar varene og slutter når Mister Spex mottar de returnerte varene. Merk at postgangen tar 2–4 dager når du returnerer innfatningene.

4. Hva skjer hvis jeg glemmer å returnere innen 10-dagersfristen?

Hvis du ikke returnerer innfatningene til Mister Spex innen 10-dagersfristen, vil du bli belastet for produktene. Du har deretter rett til å returnere innfatningene innen 90 dager, hvorpå vi refunderer hele beløpet du har betalt.

5. Når begynner den 90-dagers returpolicyen?

For Prøv hjemme-ordrer begynner den 90-dagers returretten etter at den 10-dagers prøveperioden er over. I denne 90-dagersperioden har du rett til å returnere varene du har bestilt og få pengene tilbake.

6. Et beløp er belastet kredittkortet mitt. Hva skjer etterpå?

Hvis kredittkortet ditt har blitt belastet, er det mest sannsynlig at varene du returnerte, ikke kom fram til Mister Spex i tide. Så snart de returnerte varene er mottatt, refunderer Mister Spex beløpet umiddelbart.

7. Hvilke glass er inkludert i prisen på brillene?

Dine Prøv hjemme-briller inkluderer vanlige mineralglass (dvs. uten styrke). Slike glass er ofte merket med en logo.

Når du har bekreftet ordren og styrken, blir brillene tilpasset med din styrke, antirefleks og plastglass.

8. Når mottar jeg brillene med glass i min styrke?

Når du har valgt den innfatningen du ønsker å kjøpe, returnerer du prøvebrillene til oss med opplysningene fra brilleseddelen din. Leveringstiden for dine nye briller avhenger av innfatningen du har valgt og brillestyrke, men tar normalt mellom 2 og 10 dager.

9. Hva om jeg ikke vet hvilken brillestyrke jeg bruker?

All informasjonen du trenger for å bestille dine nye briller, finner du i brilleseddelen din. Hvis du ikke har en brilleseddel, kan du be øyelegen din om å gi deg opplysningene.


* Totalbeløpet for vanlig butikkpris for innfatningen og veiledende pris for to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

** Alle innfatninger inkluderer to ripefrie plastglass med én styrke og antirefleks (brytningsindeks 1,5), maks sph +6,0/-6,0 D; cyl +2,0/-2,0 D

De utkryssede prisene uten veiledende pris er standardpriser på Mister Spex.