Kunder som bruker våre filtreringsalternativer, har 80 % større sjanse for å finne de brillene som passer best til deres behov.
Fant ingen resultater
Historien bak brillemerket Persol begynte i Italia i 1917. Fotografen Giuseppe Ratti bestemte seg for å begynne å produsere briller for å imøtekomme behovet til piloter og motorsyklister. Som den tusenkunstneren han var, utviklet han de første brillene med pålitelig solbeskyttelse. Han kalte derfor selskapet sitt Persol, avledet av «per il sole» (som betyr «for solen» på italiensk). Persols store gjennombrudd kom med filmen. På begynnelsen av 60-tallet utviklet varemerket briller for trikkeførerne i Torino for å beskytte øynene deres mot støv og solstråler. Skuespiller Marcello Mastroianni brukte disse brillene i filmsuksessen «Skilsmisse på italiensk», og varemerket fikk kultstatus.
Dermed fikk Persol verdensberømmelse. Takket være stadige kvalitetsforbedringer og trofasthet mot den klassiske stilen bygde Persol seg opp en lojal kundegruppe og fant til og med veien inn i den trendy 80-tallsserien «Miami Vice», hvor Don Johnson brukte Persol-solbriller på settet. I dag er Persol en del av Luxottica-konsernet, verdens største produsent av synsprodukter. Varemerket lager også innfatninger til vanlige briller. Persol er trofast mot sine middelhavsrøtter og mot det nostalgiske 60- og 70-tallet.
Persols briller har sin egen sjarm. De pilformede hengslene er lett gjenkjennelige. Det gir hver innfatning en «spesiell touch». Med sine duse farger og sin tidløse design følger ikke brillene fra Persol bestemte trender, men er alltid aktuelle. Finn ut hvilken modell som kler deg best, med Mister Spex’ virtuelle prøveverktøy. Vi sender varen med Posten til Norge, Finland og Sverige, og du mottar brillene dine få dager etter bestilling. Kontakt Mister Spex’ dyktige kundeservice hvis du har spørsmål.